• Юлиян Величков

Защо UPS направи реклама на DHL?


Милиони са гледанията в YouTube на видеото „Троянска поща“ (Trojan Mailing), което стана изключителен вайръл хит. Видеото разказва за това, как куриерските фирми UPS прави реклама на конкурентната DHL без тя самата да знае затова.

Идеята е проста, но пък много сполучлива – накратко фирмите UPS, TNT и DPD получават по един голям черен и тежък кашон, който трябва да се достави на трудно достъпно място, минавайки през голям поток от хора. Нищо странно, нали? Да, но черният цвят на товарите е постигнат благодарение на специална технология, която използва ниски температури. И когато куриерите изкарват кашоните за да ги доставят, те променят своя цвят и са с надпис -“DHL са по-бързи“ (DHL is faster). Оказа се всъщност, че „виновникът“ за тази реклама не е DHL, а немската рекламна агенция Jung von Matt (JvM), които са изготвили видеото за техни собствени рекламни цели.

Ето и самото видео:


92 преглеждания