• Юлиян Величков

Най-новите 5 функции на Google Ads и как да се възползваш от тях


Google Ads функции


TL;DR

Накратко най-основното от статията:


  • Google Shopping продължава да бъде предимно PPC канал, но можеш да се възползваш от безплатния му трафик;

  • Видео и дисплейните формати не са типа реклама, за която се сеща човек, когато става въпрос за директно придобиване на нови клиенти. Те са най-популярни за популяризиране на марката, въздействие и напомняне на аудиторията за продукти и услуги.

  • Не всички конверсии са с еднакво значение. Покупка от нов потребител е по-значима от покупка от завръщаш се потребител.

  • Лесно може да се забрави, че повечето покупки все още се случват офлайн и Zoom разговорите и онлайн пазаруването не са всичко, което се случва.

  • Кои онлайн конверсии не винаги се взимат предвид?

  • С Gallery Ads, Google предлага нов рекламен формат, който е интегриран в мрежата за търсене като тези рекламни формати са насочени изцяло към мобилните устройства. По този начин дават възможност на рекламодателите да направят по-силно въздействие отколкото със стандартна текстова реклама.


Google пусна нови smart функции и начини да закупиш реклама на различните ѝ канали. Те дават възможност на маркетолозите да увеличат своя рийч и да изпробват нови подходи. Както при всяко нововъведение ще има обучителен период.


1. Пусни безплатна обява в Google Shopping

(За съжаление Google Shopping все още не е наличен за България, но можеш да се възползваш от тази опция, ако рекламираш в страни, в които е достъпен).


Google Shopping все още е предимно платен канал, но въпреки това можеш да се възползваш от безплатния му трафик. Каква е новата безплатна опция?


След въвеждането на Shopping, Google свали повечето сайтове за сравняване на цени от своя SERP (Shopping.com, Shopzilla, BizRate и други). Този ход на компанията бе толкова агресивен през 2017 г., че Европейската комисия глоби Google €2.42 милиарда за нарушаване на антитръст правилата на ЕС “давайки незаконно преимущество на Google продукт - тяхната shopping услуга”.


Въпреки че все още преминава през обжалване, Google извърши промени, за да се увери, че други опции са налични в услугите и SERP, които предоставя. Колкото до органичната оптимизация на търсенето, трябва да се увериш, че продуктите ти се показват на първите позиции.


Как да се вземеш максимума от тази възможност?


Google Shopping България

На първо място трябва да оптимизираш своите Shopping Ads и да анализираш кои продукти носят най-много продажби. След това можеш да адаптираш продуктовия си фийд и продуктовите страници, за да се увериш, че се фокусираш на продукти с позитивен марж.


След като си оптимизирал своя фийд и страници, можеш да отидеш в акаунта си в Google Merchant Center в Growth менюто. Там ще откриеш канал наречен “Surfaces across Google”. Направи го активен с опцията “ACTIVE”. Тази функционалност беше налична в началото само в САЩ и Индия, но вече е пусната за десетки държави.


2. Прави импресии в Display Network и с YouTube реклами, но плащай само за продажбите

Видео и дисплейните формати не са типа реклами, за които се сещаме, когато стане въпрос за правене на директни продажби. Те са популярни, когато целта е brand awareness, ремаркетинг и въздействие върху таргет аудиториите.


Но Google иска да ни убеди в обратното. Защо? Google разполага с толкова много данни за потребителите и техните интереси, че може да предвиди какво ще купят. От конкретните търсения на потребителите, сайтовете, които посещават, поведението им в тези сайтове и предишни покупки, за които Google разполага например с имейли за покупки в Gmail.


Благодарение на това огромно количество данни, алгоритъмът идентифицира коя нова игрална конзола иска потребителят. И му показва конкретните реклами, когато е готов да я купи. Рекламата има по-голям шанс да се превърне в продажба и Google ще получи по-висока печалба на посетена страница показвайки на потребителите само реклами, които конвертират: ситуация в която и рекламодателя и Google печелят.


Вече можеш да правиш таргетиране базирано на представянето за YouTube реклами и дисплейни реклами в GDN. Обикновено това води до по-малко импресии спрямо CPM или TrueView кампания, но е вероятно да доведе до нарастващи продажби като същевременно ти дава контрол над бюджета.



Конверсии в гугъл адс

Важно е да знаеш, че алгоритъма ще избере дали да покаже рекламата ти или не на база на това колко пари ще донесе на Google. Ако намери подходяща аудитория за твоите продукти, то ще получиш сериозно количество продажби. Ако не, то кампанията ти може да не тръгне изобщо.


Как да създадеш подобна кампания качествено?

Използвай Smart Display кампания с tCPA или tROAS стратегия. Това ти дава възможност да запазиш ползите от Smart Display без да губиш контрола над кампанията.


Опита ни показва, че най-добрите таргет опции са “Подобни на вече конвертиралите” и Custom intent на твоите конкуренти.


3. Придобиването на клиенти е ценно, но привличането на НОВИ клиенти е по-ценно

Не всички конверсии са равни. Когато става въпрос за канали за придобиване на клиенти, покупка на твоя сайт от нов клиент има по-голяма стойност от тази на Returning customer (клиент, който повторно купува от теб). Разбира се, лоялността е от огромно значение и трябва да се погрижиш добре за съществуващите клиенти. Но маркетингът в търсачките не е нито основният, нито най-ефективният канал за това. CRM, независимо дали чрез имейл маркетинг или социалните медии, са по-ефективни за повторно ангажиране на клиентите ти. Симбиозата между придобиване и лоялност е най-добрият начин да увеличиш максимално стойността на потребителите през времето, за което пазаруват от теб - CLV (Customer Lifetime Value).


След като разбереш колко пари можете да очакваш от потребител в дългосрочен план, то трябва да адаптираш сумата, която си готов да дадеш за нов клиент, спрямо за настоящ.

В Google Shopping вече може да вземеш предвид Lifetime стойността на един клиент. Влез в целите за реализация (conversions) като кликнеш върху “Настройки” в лявата навигация на твоята Smart Shopping кампания. Използвай “New Customer Acquisition” опцията. Там посочи допълнителната цена, която си готов да платиш за конверсия на този тип потребители спрямо завръщащи се.


Например, ако твоята CPA за конверсия е 25 лв. и зададеш стойността на нов потребител да е 35 лв., то това ще позволи на кампанията ти да плати до 60 лв. за нови клиенти и 25 лв. за настоящи.



Как да привличаме клиенти в Google Ads

Как да вземеш максимума от тази възможност?


Увери се, че проследяваш новите си клиенти, има два начина да го направиш и трябва да използваш и двата:

  • Увери се, че твоят акаунт в Google Ads и акаунтът ти в Google Analytics са свързани. По този начин алгоритъмът е наясно с всички продажби, направени на твоя уебсайт, дори ако те идват от друг канал.

  • Задай диференцирани маркери (tags) за нови и стари клиенти и остави платформата си за електронна търговия или мениджъра на маркери. Трябва да покажеш единия или другия таг в зависимост от статуса на клиента.

Като правило, трябва да приведеш това в съответствие със стратегията си за промоция. Съсредоточи се върху избора на продукти, за да увеличиш най-добрите си продукти за печелене на нови потребители. Тези, които обикновено предизвикват първата продажба на твоя уебсайт за нови клиенти.


4. Излез офлайн! Как да съхраняваш записи на офлайн реализации?

В тези дни и времена е лесно да се забрави, че често по-голямата част от бизнеса все още се случва офлайн и че обажданията по телефона за поръчки и онлайн пазаруването не са всичко. И все пак проследяването на офлайн реализации не винаги се взема под внимание. Според Google 30% от мобилните заявки са локални търсения и това е най-бързо растящият сегмент. 75% от потребителите, които извършват локално търсене, ще отидат в магазин в рамките на 24 часа. Това са много реализации, загубени от онлайн проследяването.



Офлайн конверсии в Google Ads


Новата версия на Google Ads’ local campaigns е тук само за това. Local кампаниите използват GPS и WiFi, за да идентифицират местоположението на потребителя. Google ще показва реклами, свързани с присъствие на определен бизнес реклама, около текущото местоположение на потребителя.


Как да създадеш подобна кампания качествено?

За да успееш, ще трябва да настроиш проследяване на всички канали, които интегрират офлайн елементи. Оттам ще можете да измерваш различни видове конверсии. Трябва да създадеш набор конверсии за всяка кампания:


  • Посещения в магазина: Google автоматично проследява входящия трафик от местоположението на потребителя, прихванато от техните приложения и операционни системи. Ще трябва да регистрираш всички свои локации или техните GPS координати.

  • Офлайн покупка благодарение на офлайн API за конверсии или групово качване на списъци.

  • Онлайн покупка чрез стандартния ви проследяващ пиксел.

След като конверсиите ти започнат да се показват в интерфейса, ще можеш да оптимизираш спрямо всяка от тези цели. Продължавайки напред, ще можеш да оптимизираш новия пълен потенциал на всяка кампания спрямо всяка цел!



5. Бъди креативен! Наблегни на Gallery Ads във всички мрежи

Рекламата в Gallery Ads и Showcase Shopping Ads в Search мрежата си заслужава да се тества. 85% от анкетирани потребители придават по-голямо значение на визуалната информация, отколкото на текстовата информация. Визуалната информация е предпочитана пред текста от поне 50% от анкетираните във всички категории, с изключение на електрониката, стоките за бита и виното и спиртните напитки (Изследване на Intent Lab, февруари 2019).


С Gallery Ads, Google предлага нов рекламен формат, интегриран в мрежата за търсене. Тъй като тези рекламни формати са само за мобилни устройства, техните размери позволяват на рекламодателите да окажат по-силно въздействие, отколкото при текстова реклама. Google ще продължи да обслужва същия потребител с вашите рекламни послания на нови местоположения като:


  • YouTube: На началния екран, където над 90% от потребителите заявяват, че откриват нови марки и продукти.

  • Discovery: Приложението Google Discovery, докато разглеждате специализираната емисия от новини и търсите по интерес.

  • Gmail: Чрез Discovery, въпреки че рекламите в Gmail се разпространяват, рекламите на Discovery ви позволяват да разширите обхвата си от Gmail до други продукти на Google.

Разбира се, те се показват в страницата с основните резултати като Showcase Shopping Ads.


Gallery Ads в Google

Google винаги тества нови функции. Ключът към наличието на най-съвременния акаунт в Google Ads е да тествате от рано. След като функциите се популяризират и достигнат масово използване, вие вече сте напълно оптимизирани и сте осигурили най-добрите позиции.


8 преглеждания0 коментари