Изберете страница
Как се създават реклами в Google Ads
Писането на реклами в Google Ads (доскоро Google AdWords) е едно от онези неща, които изглеждат на пръв поглед много лесни, но някак си все отнемат много време, за да се получат както трябва. Една от основните причини е дължината на рекламните текстове.
 

Прочутият френски математик и философ Блез Паскал е завършил едно от своите писма през 1657 г. по следния начин: “Ако имах повече време щях да напиша по-кратко писмо.” Нещо подобно се получава и при писането на реклами. Опитният копирайтър с лекота измисля нужният рекламен текст и послание, но след това обикновено се налага да съкращава текстовете, за да влязат в различните ограничения за дължина на текста в Google Ads.

 

Как да пишем ефективни текстови реклами?

За да напишеш работещи текстови реклами, трябва да се справиш с 4 компонента на рекламата в Google Ads, като прецениш бизнеса, за който пишеш рекламата и аудиторията, към която е насочена тя.

 

Четирите основни компонента, които съставят текстовата реклама в Google Ads, са следните:

 

1. Заглавие

Писането на реклама не означава просто да нахвърляш ключовите думи, включени в рекламната група. Напиши подходящо заглавие, което да предизвика емоционален отклик у аудиторията, към която е насочено. Полезна информация, която може да добавиш е свързаната с определени „Промоции“, „Намаления“, „Бонуси“, които предлагате, както и конкретна цена на продукта, която да заинтригува целевата аудитория.

 

В рекламата в Google обикновено най-добре работят рекламите, които директно включват ключовите думи, които търсят потребителите в конкретното търсене. Така например, ако в конкретна рекламна група си заложил като ключова дума “червени дамски ботуши”, то е много вероятно перфектното първо заглавие на реклама да се окаже именно “Червени дамски ботуши” или пък “Червени дамски ботуши от 79 лв”, с което пък ще запълните и максимума допустими думи за заглавие – 30 символа.

 

Ако бизнесът, за който създаваш реклами е локален, то е препоръчително да включиш в заглавието и локацията, която обслужвате. Например: „Почистване на дома София“. Въпреки че настройките на рекламата, които си направил ще ѝ позволяват да се показва само за границите на града + околностите, то други рекламодатели със зле настроена реклама може да не са го направили. А и между две реклами, едната посочвайки: „Почистване на дома София“, а другата „Почистване на домове“, почти със сигурност по-голям процент кликове (CTR) ще получава първият вариант.

 

В следващите заглавия, които можеш да пишеш на своята реклама можеш да добавиш своя USP (Unique Selling Proposition) – тоест с какво се отличавате от конкуренцията, каква е вашата силна черта като някоя бонус услуга, години опит, награда или пък бонус че първото почистване е безплатно.

 

Третото заглавие пък най-често е добре да бъде CTA (Call-to-action) – призив за действие, с който приканваш четящия рекламата да “Научи повече”, “Разгледай продуктите”, “Направи резервация”, “Поръчай сега” и др. Доказано CTA работи успешно като направлява потребителите какво се очаква от тях.

 

След като Google заложи на налагането на Responsive Search Ads, то внимателно можеш да създадеш по 2-3 варианта за всяко едно от трите заглавия като отбележиш изрично на коя позиция може да се показва всяко едно от тях, в случаите, в които това е от значение. По този начин няма да позволиш на Google да тества реклами започващи със CTA като “Научи повече” като първо заглавие.

 

2. Описание

Главната цел на описанието е да даде максимално полезна информация, която допълва твоята реклама и я отличава от останалите 10+, резултати които се показват на SERP страницата.

 

На първия описателен ред e добре да използваш ключова дума по основната услуга/продукт, който предлага твоя бизнес. Когато поставиш цялата ключова дума, то Google в повечето случаи ще удебли (bold) ключовата дума, която съвпада с въведената фраза от потребителя. Може да използваш останалите символи, за да добавиш въздействащо прилагателно.

 

Какво още може да включиш в описанието?

 

Използвай числа („40 % намаление днес“; „Само за 55лв и др.“);

Call-to-action (емоционална фраза в повелително наклонение): „Обадете се“, „Запази билет сега“, „Изпрати запитване“;

Включи промоционални оферти: „Две за едно. Само днес!“.

Постарай да дадеш отговор на въпроса: „Защо да изберете мен?“. Включи в описанието на рекламата:

 
  • Бизнесът ви лицензиран ли е;

  • Сертификати;

  • От колко години сте на пазара;

  • Количество доволни клиенти;

  • Количество служители експерти

 

Колкото повече уникална информация за своя бизнес добавиш, толкова по-уникална реклама ще имаш, която от една страна ще се отличава на фона на клишираните описания на останалите, а от друга ще заема повече рекламно поле. А повече рекламен текст означава избутване на следващият резултат в SERP на по-ниско място, което на мобилно устройство може да означава дори, че твоята реклама заема по-голямата част от екрана на телефоните.

 

Най-важният съвет, който можем да ти дадем е: Не пиши рекламите си така, както ги пишат другите!

 

URL адрес на показване в рекламата

Увери се, че си включил в path URL адреса ключова дума, която се отнася и към текста на целевата страница.

 
 
Елементи на рекламата в Google
 
 

Целева страница

Важно е рекламата да насочва към страница, която е свързана и с рекламата и ще отговаря на търсенето на потребителя. Перфектната целева страница е едно плавно продължение от текста в рекламата към текста на сайта, за който е тя. Използвай минимално home страницата си за реклами. Лендинг страниците трябва да отговарят специфично на нуждите на потребителя. Ако някой търси “слънчеви очила за шофиране за мъже” в перфектния случай ще го отведе то лендинг страница именно със селекция от слънчеви очила, които отговарят изцяло на тези условия. Ако го заведеш на началната си страница, то е много вероятно да го загубите преди изобщо да е видял продуктите, които имате.

 

Заключение

В заключение напомняме: при писането на реклама комбинирай ключовите си думи с експресивни прилагателни и call-to-actions. Обикновено при рекламата в Google Ads най-добре работят директните послания, за разлика от по-оригиналните и нестандартни текстове, но разбира се и това правило си има своите изключения. Разбери какви са най-добрите реклами в Google за твоя бизнес като тестваш с различни варианти на текстовете. Това е ключът към успеха им.