• Юлиян Величков

It's a Tide ad. Или как всяка една реклама е реклама на прах за пране.


 Рекламният гений на един креативен отдел


Замисли се коя е най-добрата реклама, която някога си виждал? Какви са нейните характеристики, с какво те спечели? Успя да те разчувства за кратките си 20 секунди или пък разказа за по-малко от минута история, която е достойна за пълнометражен филм? Или пък е създадена с такова чувство за хумор, че и сега започваш да се смееш, когато се сетиш за нея? А какво ще кажеш за реклама, която след като изглеждаш започва да се прокрадва във всяка следваща реклама, която гледаш поне през следващите няколко дни. Подобно гениално творение сътвориха от Saatchi & Saatchi New York за своя клиент Tide.


Години наред, освен с това, че е финал на първенството на Националната футболна лига на САЩ, Супербол е прочут и като най-скъпото рекламно време на света. По време битката между най-добрите два отбора по американски футбол цената на 30-секундна реклама е над 5 милиона долара, а някои от най-силните световни брандове се надпреварват за създаването на най-креативна и запомняща се реклама.




Годината е 2018, Супербол наближава, а Saatchi & Saatchi New York е агенцията, чиито креативен екип работи за марката перилни препарати Tide. Маркетолозите започват

подготовката си за създаване на рекламна кампания за Супербол 2018 с брейнсторминг, чиито идеи са насочни около ... петната по дрехите. Никакви гениални идеи не им хрумнали и затова започнали да мислят в противоположна посока като се фокусирали върху чистотата. Скоро им хрумнала мисълта, че всяка една реклама по телевизията включва хора в безупречни, перфектно чисти дрехи. Това ги накарало да стигнат до заключението, че всъщност всяка реклама може да се представи като реклама на Tide.


Просто, но гениално, нали?


Когато споделили своята идея на Tide, от компанията толкова я харесали, че поискали креативният екип на Saatchi & Saatchi да се фокусира изцяло върху реализирането ѝ. Скоро бил написан сценарий за 45-секундна реклама, в която главният герой на пръв поглед рекламира различни продукти, но в крайна сметка се оказва, че участва в реклама на Tide.


В края на първата реклама след серия реклами с обрати, главният герой, Дейвид Харбър пита зрителите: “Това означава ли, че всяка една реклама е реклама на Tide?”. По този начин той разпалва креативността на аудиторията за творене и споделяне на техни варианти на реклами, които всъщност могат да се приемат като реклами на Tide.



Това довежда до десетки хиляди туитове и постове в социалните мрежи. ​​В крайна сметка Tide използва 90 секунди от рекламното време на Супербол на стойност около $15 милиона, но популярността на кампанията се засилва неимоверно от социалните мрежи и продължава да получава медийно внимание и публикации със седмици след събитието.


В България сме виждали как Крадецът на ябълки краде по един по-различен начин чуждите реклами, а тук кражбата е още по-впечатляваща като това превръща кампанията в огромен успех.


Виж всички части от рекламата, част от кампанията "It's a Tide Ad" във видеото.



44 преглеждания