• Юлиян Величков

17-те най-често срещани грешки в Google Ads (Част 2)

Прочети първа част: 17-те най-често срещани грешки в Google Ads (Част 2) тук.


9. Не проверяваш кампаниите си след като ги създадеш

Създаването на нови кампании често отнема много време и усилия. Първо планираш, след това създаваш кампаниите, в тях има десетки рекламни групи, всяка от които има още повече реклами, ключови думи и разширения.

Преди да въздъхнеш с облекчение, че най-после си готов направи ключова финална проверка. Провери дали всяка реклама има правилен лендинг, ключови думи и т.н. Често, за да създаваме по-бързо рекламите, копираме близки рекламни групи, като така по-лесно и бързо с няколко промени сме готови. Това обаче води своите рискове, ако си изградил всичко перфектно и потребителят се озове на грешна страница от твоя сайт, усилията ти ще се окажат напразни.


10. Не използваш разширения на рекламите

Разширенията в рекламите в Google са изключително полезни. Правят рекламите много по-полезни и релевантни като им добавят характеристики, които рядко и трудно могат да бъдат налични при нормален резултат от SERP. С помощта на разширенията може да се добави адрес, работно време и телефонен номер на физически обект, промоционални цени, допълнителни вътрешни линкове към сайта и много други бонуси.


Освен цялостното подобрение на рекламите, което правят разширенията, те допринасят и по още един съществен начин - правят рекламите по-големи. А по-голямата реклама е по-видима и особено на mobile изтиква следващите реклами и резултати на по-долна позиция, до която потребителят може дори да не достигне.


11. Не добавяш негативни ключови думи


Негативните ключови думи помагат да се намалят резултатите, за които не искате да се показва твоята реклама. Пропускането да се добавят е една от най-големите грешки в Google Ads.


Всеки ден в Google са въвеждани близо 7 милиона ключови думи и 15% търсенията са напълно нови - не са правени никога до този момент.


Това означава, че някои от новите търсени изрази в търсачката може да задействат твоята реклама - част от тях ще са висококачествени и полезни за теб и твоя бизнес, но по-голямата част ще бъдат излишни. Добавяйки редовно негативни ключови думи можеш да изключиш резултати, които не са подходящи за твоя продукт или услуга. По този начин ще си спестиш много пари, които пък ще отидат за релевантни търсения.


Така например, ако продаваш “круизи”, то същата ключова дума e доста специфична и има малко на брой значения. Въпреки това с времето ще видиш търсения като:


круиз павликени (бензиностанция)

круиз цена а95 (бензиностанция)

бензиностанция круиз (бензиностанция)

круиз LEGO (LEGO конструктор)

работа като пиколо на круиз (работа на круизен кораб)

круиз контрол (автомобилен термин)

круиз в джунглата (филм)


И безброй други, които се отнасят за сфери, за които не предлагаш услуги и не искаш да показваш своята реклама. Отново, тук става въпрос за много специфична дума като “круиз” и това са само няколко варианта от хилядите ирелевантни резултати, за които може да се показва твоята реклама.


12. Не проверяваш search terms


Друга от най-често срещаните грешки в Google Ads е да не се следят Search Terms. Те представляват реалните търсения на потребители, за които сте се показвала твоята реклама.


Веднъж, когато вече си отделил време и усилия, за проучване и откриеш ключовите думи, които искаш да таргетираш, то твоя списък с думи е готов, нали така? Или, когато въведеш няколко негативни ключови думи, дали списъкът ти е изчерпателен?


Не и не. Тук search terms репортът влиза в употреба.


Той ти дава безценна информация какво търсят реални потребители, които са видели твоя реклама.


Това ти помага да откриеш пропуски в ключовите и негативните думи, които вече си добавил. Ще можеш да видиш и каква е цената на различните търсения като така ще можеш да ги отделиш в отделни групи, за да създадеш по-специфични реклами или пък да ги спреш, ако не си заслужава да се показват твоите реклами за тях. Като цяло с помощта на search terms можеш да направиш своите кампании много по-ефективни.


14. Разчиташ на автоматична стратегия за бидване на кампании с малък бюджет


През последните години, Google Ads развива все по-силно опциите за автоматично таргетиране, текст на рекламите, таргет и какво ли още не. И докато изкуственият интелект на Google работи все по-добре и води до по-добри резултати, то далеч не всяка кампания е подходяща за автоматичните стратегии. Кампаниите с нисък бюджет рядко показват добри резултати, ако се използва автоматична страгетия за бидове.


15. Слабо таргетиране на дисплейни реклами


Таргетирането на дисплейни реклами не е никак лесна работа, освен когато става въпрос за ремаркетинг кампании.


Местоположение, пол, възраст и интереси на потребителите, език, устройство, ключови думи, тема на сайта и много други. Опциите за таргетиране на дисплейните реклами са значителни. За съжаление рядко виждаме те да се използват по добър начин, така че таргетирането да стане адекватно.


Например честа гледка е дисплейна реклама, която е пусната само на база интереси. А предвид колко са общи са те и колко лесно се добиват (подобно на Facebook), то резултатите от подобни кампании рядко оправдават очакванията.


Сам можеш да видиш интересите си според Google тук. Разбира се, първо трябва да си влязъл в своя профил. Средностатистическият потребител на търсачката има над 200 интереса като част от тях при повечето потребители са доста силно казано "интереси", а често и откровено озадачаващи.


Друга често срещана грешка е неглижирането на Ad placements. Тоест местата, на които се показва твоята реклама. На първо място, добра идея е да имаш списък, в който добавяш качествени сайтове, които са партньори на мрежата на Google, за да ги използваш като ексклузивни места, на които да се показват твоите реклами. Ако по никакъв начин не регулираш Placements, то значителен процент от твоите банери ще трупат импресии и кликове в мобилни приложения и игри, на които неволно кликат от възрастни хора до малки деца, които си играят.


От Tools & Settings -> Shared Library -> Placement Exclusion Lists можеш да създадеш списък както на отделни сайтове, видеа и YouTube канали, така и на цели категории приложения. Важно е, ако решиш да създадеш списък с всички категории приложения, да обърнеш внимание, че те са 140 на брой, трябва всяка категория отделно да я отбележеш като не пропускаш падащите подменюта.


Така, когато вече създаваш нова дисплейна или видео кампания, към нея трябва да включваш съответния Placement Exclusion List. Ще забележиш, че твоите видео реклами се показват често във видео канали с поп-фолк музика, детски приказки и игри и други места, които едва ли ще ти носят добри резултати - просто следи винаги своите Ad placements и оставяй само релевантни канали, които конвертират за теб.


16. Пускаш кампания и забравяш за нея



Може да бъде изключително изкусително и лесно да повярваш, че цялото време, което си прекарал в планиране и изграждане до най-дребния детайл на перфектната кампания е всичко, което е било нужно за успешен ROI.


Обикновено неопитните създатели на реклами в Google, привършвайки с всички основни настройки на кампания решават, че е време да се настанят на удобни кресла и да оставят ключовите думи, рекламите и бидовете да свършат своята магия.


Всъщност това е времето, в което трябва да покажеш истинските си умения. Тук анализите и оптимизацията поемат нещата.


Вероятно разчиташ на автомацията, която донякъде действително помага, но това не означава, че не трябва да оптимизираш. Така че особено в първите седмици на нова кампания си създай навика да проверяваш акаунта си за проблеми като:


- Нерелевантни търсения в search terms репорта;

- Ключови думи с нелогично висок CPC;

- Ключови думи с нисък CTR;

- Малко или никакви конверсии, както и слаб ROI.


Колкото по-рано хванеш тези проблеми и направиш нещо за тяхното решаване, толкова по-бързо твоите кампании ще станат ефективни. Ключът към рекламата в Google Ads е постоянната оптимизация.


17. Не изключваш от ремаркетинг списък потребители, които вече са купили


Често срещана грешка при онлайн магазини. Ремаркетинг рекламите са създадени най-вече, за да напомнят на потребителите за твоите продукти или услуги, което да доведе до продажби.


При онлайн магазините, перфектният ремаркетинг е динамичният. Той извежда на показ точно продукта, към който потребителят е проявил най-сериозен интерес. Така хиляди дами решават, че съдбата им дава безспорен знак, след като им показва именно реклама на онези сладки розови маратонки Nike, които са гледали преди 5 мин в случаен сайт. Те виждат рекламата не само веднъж, а после и втори и трети и още стотици пъти през следващите седмици, докато най-накрая не се решат и купят жадувания продукт. Success!


Всичко е чудесно до тук. Но когато на следващата сутрин, Катето си отвори някой сайт и види реклама на своите обувки и това се повтори още няколко пъти през деня и на следващата и по-следващата сутрин, накарая ще ѝ се прииска да ги пусне за продажба в OlX.


Заключение


Твоите реклами трябва да са насочени към правилните хора. По този начин увеличаваш трафика, генерираш по-добри лийдове и увеличаваш продажбите.


Важно е да си поставяш дългосрочни цели освен краткосрочните. Ако целта ти е просто бързо генериране на качествени кликове към целевата страница, то пропускаш много.


Ефективното използване на Google Ads е свързано с намирането на правилните ключови думи (както и техните типове), намаляване на цената на спечелен нов клиент и воденето на потенциални клиенти до твоя сайт, който е част от добре смазана фуния, която ще подобри конверсиите ти.


Успешното управление на Google Ads кампании включва отделяне на време, търпение и постоянни тест - оптимизация - тест - оптимизация - тест - оптимизация и така до безкрай. :)

23 преглеждания