• Юлиян Величков

Google тества SERP с 14 реклами


Видео, споделено от Fibre в Twitter, демонстрира SERP (Search Engine Result Page) за мобилна версия с цели 14 реклами и 8 органични резултата. Тест или бъг? И двата варианта са възможни.

Официално, Google показва до 4 реклами преди органичните резултати и 3 в края на SERP или общо 8 реклами на първа страница. Удвояването на броя на рекламите изглежда като прекалено агресивен и дързък ход от страна на компанията.

Google постоянно тестват различни начини за показване на резултатите от търсенията. Това, което може би виждаме в случая е до колко реклами биха били толерирани от потребителите.

Ако тестът премине успешно, което ще значи, че броят на кликнати реклами надвишава значително негативния фийдбек, то може би ще започнем да срещаме по-често SERPs като този.

Фактът, че Google тества толкова много реклами в мобилни резултати е показателно за това докъде са готови да стигнат от компанията, за да монетизират допълнително резултатите от търсенията.

Това е на пръв поглед добре за рекламодателите, но не и за SEO специалистите.

И все пак трудно би могъл да си представи човек, че потребителите биха позволили на Google да добави толкова много реклами без значително отдръпване и търсене на алтернативи от Google.


33 преглеждания