• Юлиян Величков

Google Chrome ще филтрира “досадни” реклами от юли


Сайтове, които не се съобразяват със стандартите Better Ads Standards, могат да бъдат с блокирани реклами.

Преди почти година, уеб браузърът Google Chrome започна да добавя постепенно възможността за филтриране на реклами, които са публикувани в сайтове в Северна Америка и Европа, които не отговарят на стандартите Better Ads Standards.

Защо това ни засяга?

Стандартите за реклама - Better Ads Standards, бяха създадени от Коалицията за по-добри реклами (CBA), индустриална група, на която Google е сред основателите. С обявеното от CBA глобално пускане на Better Ads Standards, Google обяви, че филтрирането на реклами от Chrome също ще стане глобално. От 09 юли, Chrome ще филтрира реклами от сайтове по целия свят, които нееднократно използват една от 12-те рекламни формата, които са описани като “досадни” от Better Ads Standards. Това включва формати като pop-ups, реклами, които се показват преди съдържанието на мобилни телефони, както и видеа, които стартират автоматично.

Сайтове, които са верифицирани в Google Search Console могат да видят налични известия за проблеми с рекламата им както за мобилна така и за десктоп версия в Ad Experience Report. Репортът показва рекламният регион, към който принадлежи съответния сайт: САЩ и Канада, Европа или останалата част от света. Репортите не са особено описателни и може да ви се наложи да се поразровите из сайта си, за да премахнете или промените проблемните реклами.

Какви са реакциите?

Новината предизвика известни негативни реакции, които произлизат от това, че Google е доминантният играч в онлайн рекламите, а сега ще започне да действа и като арбитър за рекламите, които могат да бъдат публикувани по сайтовете. Отговорът на Google е, че реклами, които са пуснати от техните собствени платформи също биха били филтрирани, ако не отговарят на правилата им. Една от основните цели е намаляването на използването на ad blockers. Бившият директор на Google за реклами и търговия Сридар Рамасуами заяви, че целта на компанията е именно отпадането на нуждата от ad blockers за мобилни телефони.


19 преглеждания