• Юлиян Величков

Какво представлява рекламата в Google?


Рекламата, която излиза на първите резултати в Google се създава и управлява чрез Google Ads (от 2019 година се казва само Google Ads) – най-популярната форма на PPC (pay-per-click) реклама в България, а и по света.

Особеност и голямo преимущество от този тип реклама е, че плащате само когато някой кликне на рекламата ви. Съществуват десетки формати и подформати за реклама в платформата, но най-популярният е search рекламата в Google.

Как работи search рекламата на Google Ads?

Създаването на реклама в Google Ads е същевременно лесна и сложна работа. За да създадете реклама, която да се показва вероятно ще успеете и сами, дори и без да имате опит, в рамките на един ден, но не ви препоръчваме този вариант, защото вероятността да си изпразните банковата сметка или поне да похарчите напразно голяма сума пари е твърде вероятна. Доверете се на доказани специалисти,а ако не разполагате с излишни средства заложете на обучението си – Google предлага поредица от курсове, които ще ви дадат нужните базисни теоретични основи. Дори и с тях не е лесно да се правят успешни Ads кампании, тьй като практиката в случая е от ключово значение.

Каква е цената на рекламата с Google Ads?

Цената на клик е различна според конкуренцията, която имате, позицията, на която се показва вашата реклама, Quality Score-a на ключовите ви думи (сборна оценка на вашата ключова дума, реклама и целева страница). Започва от 0.01 стотинка на клик и може да достигне до близо $1000 за един единствен клик! Такава цена на клик ($935.71) плаща адвокатска кантора в САЩ за ключова дума „best mesothelima lawyer” - тип раково заболяване, за което често болните могат да получат компенсация в размер на милиони долари.

Как се определя подреждането на реклами в Google SERP?

Формулата за подредбата на реклами в Google SERP (Search Engine Result Page) e:

Ad Rank = Quality Score x Bid. Или с други думи позицията, на която ще се появи реклама на даден рекламодател зависи от така наречения Quality Score (качествен рейтинг) за дадена ключова дума, умножен по цената на клик, която сте заложили. Не съществува точна формула, която да покаже как се формира даден Quality Score, но компонентите, които го изграждат са CTR (click-through rate), качеството на landing page, релевантността на текста на рекламата и представянето на твоя AdWords акаунт и конкретна ключова дума в исторически план.

Рекламата с най-висок Ad Rank се класира на първо място в SERP. А колко плаща даден потребител?

Сумата, която реално се заплаща е стойността, която плаща следващия в класирането +0,01.

Ето таблица, която ясно илюстрира как точно се изчислява Ad Rank-a.

С други думи идеалният вариант е вашите ключови думи да имат Quality Score 10, за да сте сигурни, че плащате възможно най-ниската цена.


Прочети още:

17-те най-често срещани грешки в Google Ads (Част 1)


#рекламавGoogle #googleadwords #Каквопредставляваgoogleadwords #Каквопредставляваgooglead #какизлизатрекламитевgoogle #googleреклами #колкоструварекламатавgoogle #какдарекламирамвgoogle

33 преглеждания