• Юлиян Величков

Google Ads официално премахна Avg. Pos.


R.I.P Avg. Position - 23 октомври, 2000 г. - 1 октомври 2019 г.

Днес бе дадено началото на края на една от най-интересните статистики в Google Ads - средната позиция, на която се е показва дадена реклама. Мир на статистиката ѝ.

Още от февруари знаехме, че Google планира да сложи край на метриката за средна позиция (Avg. Pos.). От 30 септември поетапно започва да изчезва от различните акаунти.

В резултат на премахването на средната позиция, следните опции също ще бъдат спрени:

  • Правила, които използват Avg.Pos.

  • Персонализирани колони, които използват Avg.Pos.

  • Запазени репорти с филтър за Avg.Pos.

  • Запазени филтри с Avg.Pos.

  • Запазени колони с Avg.Pos.

Защо Google премахва метриката за средна позиция?

От близо година, компанията въведе други две метрики, които твърди, че са по-добри за определянето къде се показват рекламите в SERP (резултатите на Google). Тези метрики са Absolute top impression и Top impression. Първата се отнася за процентна стойност колко често дадена реклама се е показвала на първо място, докато втората за всяка позиция от първите сред платените резултати.

Дали новите метрики са по-добри е спорно, а на нас ще ни липсва любимата Avg.Pos.


10 преглеждания