• Юлиян Величков

Facebook и Instagram пускат онлайн магазини



Скоро потребителите на Facebook и Instagram ще могат да разглеждат и купуват продукти директно от бизнес страници в социалните мрежи.


Досега и двете платформи развиваха постепенно електронна търговия. Facebook със своя Marketplace, докато Instagram позволяваше на потребителите си да купуват продукти, които са представени в постове и реклами. Но нововъведението ще даде възможност на бизнесите да създадат напълно функционален електронен магазин в своята Facebook или Instagram страница.


В интервю за Business Insider, вицепрезидентът на Facebook, който отговаря за рекламите и бизнес платформата Дан Леви съобщи, че компанията е ускорила работата си върху своя инструмент за пазаруване, за да помогне на бизнеси, които могат да се възползват от него в ситуацията на икономическа криза, която възникна заради пандемията.


“Знаехме, че това е бъдещето и се движихме към него, подкрепяйки онлайн търговията. Сега просто се случва много по-бързо.” - заяви Леви.


Facebook Shops позволява на бизнесите да създават онлайн магазини в социалната мрежа, където могат да показват „каталози“ на своите продукти, да осигурят линкове за закупуване на продуктите или да дават опцията на потребителите да ги купуват директно във Facebook.


Новата функционалност ще бъде въведена първоначално във Facebook и Instagram, а се планира интеграция и в WhatsApp и Messenger. Освен това, компанията проучва варианти за потребителите да свържат програмите за лоялност, които имат с бизнеса, към техните профили във Facebook.


В средата на миналата година анализатори на Deutsche Bank прогнозираха, че електронната търговия в Instagram ще носи приходи от $10 милиарда годишно за компанията до 2021 г.


С пандемията милиони хора стоят по своите домове и добавянето на подобна функционалност за пазаруване във Facebook, дава възможност на онлайн пазаруването да достигне до нови потребители през нови канали.


Facebook даде на своите потребители различни нови функции в отговор на глобалната пандемия. Най-голямата социална мрежа добави групови чат форми, наречени Rooms, за да позволи на потребители да разговарят един с друг, промотира надеждна информация за пандемията чрез нов информационен център и обяви, че ще раздаде $100 милиона безвъзмездни средства за реклама, с които цели да подпомогне засегнатите малки бизнеси.


В понеделник Facebook публикува проучване, което показва, че една трета от всички малки фирми в САЩ са спрели да работят, заради пандемията.


Новите функционалности в началото ще са налични единствено в САЩ, но скоро ще бъдат пуснати и в други страни. Очакваме ги с нетърпение в България. :)

153 преглеждания