• Юлиян Величков

Amazon понижава комисионните си значително


Amazon понижава комисионните си

От 21 април, афилиейтите на Amazon, които включват издатели и инфлуенсъри ще започнат да получават по-ниски комисионни от техните афилиейт линкове в няколко продуктови категории. Amazon ще намали комисионните за мебели и продукти за дома от 8% на 3% и за хранителни продукти от 5% на само 1%. Ежедневните продукти ще са особено силно засегнати тъй като освен хранителните продуктите от категория Здраве и лична хигиена също вече ще са с 1% комисионна. Всички промени се отнасят за следните категории:

Furniture, Home, Home Improvement, Lawn & Garden, Pets Products и Pantry минават от 8% на 3%. Headphones, Beauty, Musical Instruments, Business & Industrial supplies от 6% на 3%. Outdoors, Tools от 5.5% на 3%. Sports и Baby Products категориите от 4.5% на 3%. Health & Personal Care от 5% на 1%. Amazon Fresh от 3% на 1%. Amazon изкарва от платформата си партньорски мрежи на трети страни по веригата и ще работи само директно с издатели. Мрежи като Skimlinks и Sovrn вече няма да получават от комисионните на Amazon. Компанията вече има директни взаимоотношения с хиляди производители. Тези промени могат да бъдат удар по издатели, маркетинг специалисти, инфлуенсъри и създатели на съдържание, които разчитат на приходи от афилиейт програмата на Amazon във време, в което печалбата от реклама и създаването на съдържание е в криза.

10 преглеждания