• Юлиян Величков

4 безплатни метода, с които да успееш в дигиталния маркетинг с малък бюджет


Новосъздадените компании (start ups) лесно могат да се обезкуражат, гледайки финансовите ресурси, които имат на разположение големите брандове. Въпреки това, само защото нямаш месечен бюджет за онлайн маркетинг от поне няколко хиляди, не означава, че не можеш да бъдеш успешен в света на дигиталния маркетинг. Ето няколко съвета.

Инвестирай в гост блогинг

Малко стратегии са по-добри от гост блогинга (guest blogging). Независимо коя от страните си – това е една от най-добрите маркетингови инвестиции, които можеш да направиш. Потребителите на блогове обикновено са изключително лоялни, особено, ако става въпрос за нишов блог. Потърси най-известните и влиятелни блогове в индустрията, свържи се със собствениците на блога и ги попитай дали привлечени от идеята за гост блогър. С писането в блогове с добра репутация лесно ще достигнеш до потребитителите му и можеш да ги спечелиш, тъй като те вече вярват на блога.

Препоръчваме и на теб да приемаш гост блогъри на сайта си. Основната полза в този случай е, че ще получиш безплатно съдържание за сайта си без да вършиш работа. Това не само ти спестява пари, но ти спестява и време, което можеш да инвестираш в писане, подобравяне, проучване и публикуване на твои текстове.

Партнирай си с инфлуенсъри

Както можеш да видиш има голяма полза от партнирането с други и комбинирането на ресурси. Ето защо много от специалистите по дигитален маркетинг избират да обвържат своите брандове с инфлуенсъри от социалните мрежи. Инфлуенсърите в социалните мрежи са хора, които имат магнетична личност и голям брой последователи. Тези личности имат силно влияние в своите ниши и могат да използват тази своя репутация, за да работят с брандове, които имат какво да им предложат в замяна.

Използвай безплатни инструменти

Има безкрайно много безплатни инструменти, които са налични онлайн. Ако сериозно искаш да внимаваш за всеки лев, който се харчи трябва да използваш редица безплатни приложения или безплатните версии на платени приложения. Използването на Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager и други инструменти на Google, както и MailChimp (изпращане на имейли на списък с до 2000 имейла), HotJar (има различни функции, най-полезната му е да записва реални сесии на потребители) и др. Прочети още безплатни инструменти тук.

Бъди оригинален и нестандартен в социалните мрежи Facebook е най-голямата социална мрежа на света. Над 2 милиарда потребители имат регистрирани профили и го ползват. Отделно съществуват и стотици милиони любителски и професионални страници и групи в социалните мрежи като всички те се борят за вниманието на потребителя, а органичният рийч намалява постоянно. Ще кажеш, че е невъзможно да започнеш нова професионална или любителска страница, с която без да влагаш пари ще намериш последователи? Винаги има изключения. Важното е да се създава и поднася съдържание, което се харесва от целевата аудитория. Пример: Друми в думи

В заключение: Твоят бюджет не определя успеха на бизнеса ти

Време е да се спре да се гледа на дигиталния маркетинг от гледна точка на размера на бюджета. Количеството пари, което имаш на свое разположение не трябва да дефинира твоя успех.

Взимането на стратегически, умни и ефективни решения в какво да влагаш бюджета от бизнеса ти, винаги ще носи позитивни резултати.


3 преглеждания