• Юлиян Величков

13-те най-важни статистики за Facebook, които трябва да знае всеки маркетолог +[Бонус]


(Последно обновена 26.05.2018)

Facebook представлява огромен маркетингов потенциал за профила в социалните мрежи на твоята компания, но става все по-трудно да изпъкнеш. Следната статистика показва релевантни Facebook факти и може да ти помогне да увеличиш своя ROI и като цяло да постигнеш по-голям успех.

1. В световен мащаб има 2,13 милиарда активни Facebook потребители на месечна база (изт. Facebook MAUs), което е 14% увеличение спрямо предната година. (изт. Facebook 31/01/18).

2. 1.38 милиарда активни мобилни потребители всеки ден за декември 2017 година (изт. Facebook 02/01/18). Увеличение с 23% спрямо декември 2016. Тези данни са от огромно значение и показват огромния ръст на мобилен трафик в социалната мрежа.

3. 1.40 милиарда потребители използват Facebook ежедневно през декември 2017 (изт. Facebook DAU), което представлява увеличение с 14% спрямо предходната година (изт. Facebook 01/02/17). Постоянно увеличаващ се брой потребители, които нарастват с всеки изминал ден са активни и консистетни в своите посещения на сайта, което ги прави отлична потребителска група за твоите бизнес цели.

4. В Европа, над 327 милиона души са регистрирани във Facebook (изт. Search Engine Journal).

5. Най-големият дял от потребители на социалната мрежа са хора между 25 и 34 години – 29,7% (Изт. Emarketer 2015).

6. Средно по 5 нови профила се създават всяка секунда (изт. ALLFacebook 2012).

7. Най-големият трафик във Facebook е по средата на седмицата между 13:00 и 15:00 ч. (изт. Блогът на bit.ly). От друга страна има изследвания, че Facebook пост в 19:00ч. ще постигне повече кликове от потребители спрямо пост в 20:00ч (ист. Forbes). Личните ни наблюдения за България показват, че най-активни са потребителите по време на работната седмица между 13:00 – 15:00 ч., а най-удачни часове за пост са 7:30 сутринта, 13:00ч. и 21:00ч. вечерта. Както и уикенда, когато по-малко компании залагат своите публикации. Важно е да се отблежи, че тази „формула“ няма как да работи за всеки, важно е постоянно да експериментирате кога ще имате най-силен reach и engagement с вашите потребители и да заложите своите постове именно тогава.

8. В четвъртъците и петъците, ангажираността на потребителите е с 18% по-висока (изт. Блогът на bit.ly).

9. Съществуват 83 милиона фалшиви профили (изт. CNN). Има различни причини да съществуват фалшиви профили, някои от тях са профили на компании (нещо, което е забранено), други са тестови профили. Добър съвет да елиминирате фалшивите профили е таргетирането на реклами само до мобилни версии. Рядко фалшивите профили се използват на телефон.

10. Качените снимки са над 300 милиона всеки ден (изт. Gizmodo). По този показател Facebook изостава единствено от Instagram.

11. Средното прекарано време във Facebook на едно посещение са цели 20 минути (изт. Infodocket)! Ако имате имплементиран Google Analytics на сайта си ще забележите колко много време е това.

12. За всеки 60 секунди във Facebook: 510 000 коментари се публикуват, 293 000 статуси се обновяват и 136 000 снимки се качват (изт. The Social Skinny). Потребителите във Facebook не само разглеждат съдържанието, те са и неговите създатели.

13. 50% от хората между 18 и 24 години „влизат“ във Facebook непосредствено след като са се събудили (изт. The Social Skinny).

[Бонус] Най-важните данни за един маркетолог са тези, които са свързани пряко с възможностите за реклама. Какво показва статистиката тук? От Digital Panda си поиграхме с настройките на реклама във Facebook, с която таргетирахме всяка една държава без възрастово ограничение. По този начин аудиторията, която може да се достигне според Facebook е 2 011 000 000 души, от които 1 100 000 000 ежедневно активна аудитория.

Мъже – 1 113 000 000, от които 590 000 000 активни ежедневно

Жени – 866 000 000, от които 540 000 000 активни ежедневно

Едвали някой би използвал такъв таргет, с който макар да таргетираме целия свят, според Facebook е все още в зеленото поле на Audience size (между Specific и Broad).

По-важен за българския бизнес е до колко хора може да се достигне в България, чрез реклама във Facebook. Отново справка в Facebook Ads Manager показва, че хората, които живеят в България и използват социалната мрежа са 3 600 000 души. От тях близо 1 800 000 са мъже (1 200 000 ежедневни потребители) и приблизително също толкова - 1 800 000 са жени (1 300 000 ежедневни потребители).


595 преглеждания